GRIEKENLAND

28 september 2019 - Kato Gatzea, Griekenland

reis sept-okt 2019 nr griekenland (vasteland)

de eerste week zijn we op t’gemak via frankrijk, duitsland, zwitserland en italië naar BARI gereden

we dachten eerst via venetië gaan, maar omdat we maar zeer laat wilden boeken konden we niet meer met “camping-on-board” via venetië vertrekken

na wat zoekwerk konden we wel op vrijdag de 13e (sept) de boot nemen van bari (it) naar igoumenitsa (gr)

uitgebreide tussenstoppen te metz (gezellige stad, camperplaats vlak bij centrum); weil-an-rhein (vitra design museum) aan drielandenpunt duitsland, frankrijk, zwitserland

in ravenna stonden we op een bio-camping , waar ze ons voor 1€ !! naar het centrum voerden met hun eigen wagen (en zelfs weer kwamen ophalen) : super-vriendelijke mensen + prachtige stad (veeel mozaïeken)

wat verder hebben we nog een land(je) kunnen toevoegen aan onze “bezocht landen lijst”: san marino

heel goede camperplaats beneden de (4) liften naar het centrum

san marino is ook een gezellig authentiek stadje (werelderfgoed)

daarna doorgereden naar bari, waar we s’avonds ingescheept zijn met de formule “camping-on-board” : je mag in je eigen camper slapen, en je krijgt zelfs 220V voor de koelkast (en diepvries)